PROMOVAREA EXCELENȚEI PRIN SCHIMB DE EXPERIENȚĂ DIDACTICĂ

      În luna decembrie, cadrele didactice din Instituția Publică Școala Primară „Grigore Vieru” din orașul Ștefan Vodă: Chiseliov Valentina, Ciobanu Natalia, Lutenco Larisa, Bleandură Ina, Bondari Cornelia, Rudenco Iuliana, Cornițel Aurelia, Dimitrenco Victoria, Ursachi Georgeta, Rusu Rodica s-au implicat în activități menite să contribuie la dezvoltarea personală și profesională, dar și la creșterea calității procesului educațional. Una dintre inițiativele remarcabile ale acestei perioade a fost organizarea și desfășurarea lecțiilor publice la disciplina Limba și literatura română, un demers care a adus multiple beneficii atât pentru profesori, cât și pentru elevi.

      Lecțiile publice reprezintă o practică valoroasă în sistemul educațional, oferind cadrelor didactice oportunitatea de a împărtăși metode inovative, strategii eficiente și bune practici. Învățătorii din Școala Primară „Grigore Vieru” au demonstrat o deschidere exemplară spre colaborare și învățare continuă, organizând aceste sesiuni într-un cadru bine structurat.

      Fiecare lecție publică a fost concepută cu scopul de a evidenția metode interactive de predare, care să stimuleze gândirea critică și creativitatea elevilor. De exemplu, utilizarea jocurilor didactice, a materialelor vizuale atractive și a tehnologiilor moderne au fost integrate armonios în procesul de învățare. Astfel, elevii au fost implicați activ, iar procesul educațional a devenit mai dinamic și mai captivant.

     Pentru cadrele didactice, aceste lecții au reprezentat o oportunitate de autoevaluare și perfecționare. Participarea colegilor la lecțiile publice a permis observarea directă a strategiilor utilizate, oferind un prilej de reflecție asupra propriilor metode de predare. În plus, discuțiile și feedback-ul constructiv au contribuit la identificarea unor soluții noi pentru provocările întâmpinate în sala de clasă.

      Un alt beneficiu major al acestor activități a fost consolidarea spiritului de echipă între colegii din instituție. Schimbul de idei și experiențe a creat un mediu colaborativ, în care fiecare profesor a avut ocazia să învețe de la ceilalți și să își îmbunătățească abilitățile pedagogice.

      Pe lângă contribuția semnificativă la dezvoltarea profesională a cadrelor didactice, lecțiile publice au avut un impact pozitiv și asupra elevilor. Aceștia au fost încurajați să participe activ la procesul de învățare, să își exprime opiniile și să colaboreze cu colegii lor. Metodele moderne utilizate au făcut ca orele de limba și literatura română să fie mai atractive, stârnind interesul elevilor pentru această disciplină.

      De asemenea, atmosfera deschisă și interactivă creată în timpul acestor lecții a contribuit la dezvoltarea competențelor sociale ale copiilor, precum lucrul în echipă, respectul reciproc și comunicarea eficientă.

     Inițiativa cadrelor didactice din IP Școala Primară „Grigore Vieru” din Ștefan Vodă de a organiza lecții publice reprezintă un exemplu demn de urmat pentru toate instituțiile de învățământ care doresc să promoveze excelența educațională. Acest tip de activitate nu doar că sprijină dezvoltarea profesională a profesorilor, dar contribuie și la formarea unei generații de elevi bine pregătită pentru viitor.

     Într-o lume în continuă schimbare, educația trebuie să se adapteze permanent cerințelor moderne, iar schimbul de experiență între cadrele didactice rămâne unul dintre cele mai eficiente instrumente pentru atingerea acestui obiectiv. Așa cum demonstrează exemplul Școlii Primare „Grigore Vieru”, colaborarea și inovația sunt cheia succesului în educație.